Powered By Blogger

onsdag 13 april 2016

Firar fyra år.

Igår blev jag väckt av mannen som serverade kaffe och tidning på sängkanten. Varenda gång vi bestämt att vi ska åka iväg någonstans börjar hans telefon att ringa hysteriskt, så jag hade verkligen inte bråttom ur sängen. Fast sedan blev det fart ändå, när han bokade möte med en kund i Uddevalla på vägen till vår date med päronen.

Jag byter nämligen alltid däck hos min pappa och det var hög tid nu. Visserligen kan det snöa vilken dag som helst, aprilvädret är ju som det alltid varit, oberäkneligt alltså, men jag väljer att tro att det inte blir blixthalka åtminstone. Skönt att få av de bullriga vinterdäcken och slippa fylla på luft var tredje dag, tycker jag.

Det däck som pyser ut luft är inlämnat hos Peter i Bovall, så att nästa säsong blir lugnare ur den aspekten i alla fall. Peter och jag är gamla arbetskamrater, vi började sommarjobba på tappen samma år och jag har varit dagmamma till hans barn, så det var roligt att träffas igen. Han är anledningen till att jag gick med på att en av sönerna heter Peter. Jag ville han skulle heta Johan, egentligen.

Idag fyller barnbarnet Wille såhär många år:



En fågel viskade i mitt öra vad han önskade sig och Boffa hjälpte till att bygga ihop efter ett "missöde" när bygget rasade av raseri över att lillasyster hade mage att störa ordningen på bilparkeringen intill. Hetlevrad rödhårig fyraåring, ja du förstår ju hur kort den stubinen är...  



Inte för att det hindrade honom från att stjäla Jonnas boll, men så var den både glittrig, blinkande och alldeles oemotståndlig förstås, oavsett hur mycket Spiderman-lego och Cars-bilar man än fått själv. Vi hade mest roligt såklart och det är alltid lika motvilligt man lämnar dem för att åka hem till katterna och annat som kräver vår närvaro.

Vi fick premiärgrilla på balkongen igår också, så det finns verkligen inte mycket att klaga på egentligen. Det var en ljuvlig dag på alla sätt och vis och att idag vara tillsammans med barnbarnen är så underbart att det knappt finns ord för det. Med mitt nya jobb och ett schema som jag beskrivit tidigare får vi möjlighet att träffa dem ännu oftare numera.

I morgon är det morgonmöte på jobbet och sedan hämtar jag vår vän som ska hjälpa mig med bokföringen igen. Lunch är utlovad och därför laddade jag slökokar'n så snart middagen hamnat i magen. Vi kan ju inte passera City Gross på Torp utan att gå in och idag hittade vi dessa praktexemplar till fläskkotletter.


Det var trångt i pannan, men rasande goda var de! Fyra stycken vägde sammanlagt drygt 1200 gram, så du förstår ju att det inte är en assiett den ligger på precis och potatisarna är av ordinär storlek...

Nu är det dags för dusch och sängen, därför önskar jag dig god natt och trevlig torsdag!






2 kommentarer:

  1. Ja du dom är härliga dom små liven :-) Grattis i efterskott till barnbarnet!
    Önskar dig en fin dag med en kram.

    SvaraRadera