Powered By Blogger

lördag 16 april 2016

Spela död.

Jag vaknade först idag eftersom det bara är mannen som har sovmorgon varje lördag. Mayzan var på bettet redan klockan sju, men jag har fulländat en förmåga som är väldigt användbar, nämligen den att spela "död" eller åtminstone nästintill medvetslöshet sovande. Den kan rädda en från saker man inte vill vara med om, men det är länge sedan jag behövde använda den...

I alla fall för andra ändamål än att lura katter. Det räknas liksom inte till det som är helt och hållet nödvändigt för att behålla sin relativa värdighet och värde som människa. Det är snarare att likna vid att ha barn som väcker en i ottan för att de vill leka. Men om man "spelar" väldigt trött och lägger en tung "sovande" hand över den morgonpigga kan det hända att vederbörande somnar om.

Jag hoppas på att få öva färdigheten på barnbarnen snart. Mina föräldrar hade åtminstone aldrig några problem med att mina ungar som vaknade för tidigt, därför tror jag det är en generationsfråga. Antingen inser barnbarn att mor- och farföräldrar är skörare än deras föräldrar, eller så är mor- och farföräldrarna i mindre behov av sovmorgon. Fan tro't...

Nå, det blir ingen sovmorgon i morgon heller för min del. Men det vägs upp med ett Harry Potter-maraton som startat idag och vem vet när det slutar. Ett maraton borde rimligtvis inte ha några pauser alls, men nu är det ju så att jobb går före nöje, så tidigast på måndag är loppet avslutat. Däremellan ska det lagas fisk och jobbas, fast i omvänd ordning.

Apropå mat så serverade mannen läckra revbensspjäll idag:



Eftersom jag är ledig på måndag både vill och orkar jag laga middag i morgon kväll. Jag entledigar mig själv från bloggen i morgon således och återkommer efter bokföringen på måndag.

Sov gott och ha en fin söndag därute!

2 kommentarer:

  1. Ha en fin fortsättning på kvällen om du nu är vaken fortfarande. I morgon är du ju hur som helst det så jag önskar dig en fin söndag med en kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma min vän! Nu är det natten :) Kram!

      Radera