Powered By Blogger

onsdag 22 juni 2016

Tiden på vår sida?

Fisksoppan idag gick hem i alla läger. Jag tyckte det var en bra idé att bjuda östgötarna på riktig fisk när det nu skulle diskuteras seriösa saker. Om jag ska vara uppriktig var det en av mina bästa soppor någonsin och det säger jag utan att skämmas. Något recept blir det inte, men jag började redan igår med att skala räkor och koka fond med musselspad, vitt vin och självklart sherry.

Lök, morot, palsternacka, paprika, chili och fänkål hackades upp i dels större bitar till själva fondkoket, dels mycket fintärnat till soppkoket idag. Jag satsade på att ha sovmorgon och slöa i största allmänhet nämligen, åtminstone tills det var dags att koka ihop hela härligheten och få gästerna på gott humör och välvilligt inställda innan förhandlingarna startade.

Inte tror jag för ett ögonblick att det hjälpte, men det lät  lika bra som det smakade! Vissa förändringar har det blivit, men i förlängningen bör det bli till mannens fördel. Osäkert dock om det redan är dags, men båda parter är fullt medvetna om att utan mannen finns inte MAG i Sverige. Min spaning är att det är svårt att lära gamla hundar sitta, men det går, sakta men säkert.

Kunderna behöver uppfostras i det självklara att ha Mags hemsida uppe, lika väl som de "självklart" är uppkopplade mot sina gamla, tröga, långsamma och ofta dyrare inköpsställen av gammal vana och klagar på dem av dessa anledningar. Jag vet att jag är part i målet, men den service och det engagemang både mannen och Mag tillhandahåller är sällsynt och värdefullt.

Jag avslutar detta inlägg med en bild på kvällsmaten och önskar dig en god natt och fin onsdag!

Höllenwurst, korven från helvetet. 





1 kommentar:

  1. Underbart är kort ... eller nej menar att underbart är gott :-)
    Kram kram vännen.

    SvaraRadera