Powered By Blogger

lördag 23 juli 2016

Hemlig utflykt.

Igår var det för varmt på altanen, så vi gjorde en utflykt efter att ha hämtat våra nya pass hos polisen. Mannen behövde nya solbrillor, därför tittade vi in på mitt jobb. Man får ju utnyttja personalrabatten och dessutom har vi bra kvalitet på våra brillor. Sedan letade vi efter en väst till mannen, men hittade ingen rolig. Men en fräck skjorta hittade jag till honom för bara 99:-.

Tanken var att hitta fisk till middagen också, det var ju ändå fredag igår. Det funkade inte i Kungsbacka, varför vi bestämde oss för att åka till Kållered där det finns en liten, men oftast bra fiskaffär. Vi tar en annan väg, sa mannen och rattade igenom Lindome. Efter en stund började jag ana ugglor i mossen, dessa småvägar leder nog inte till Kållered, hm?

Han är lite lurig ibland min man, men det är ju roligt med utflykter så det är bara att hänga med. Och plötsligt var vi på Gödebergs Gård. Inga skyltar hade jag sett, för då hade jag fattat lite tidigare än på gårdsplanen, som för övrigt var full av bilar redan och butiken var knôkad med folk. Vägvisare är uppenbarligen onödiga, man hittar ändå alltid fram till god kvalitet.

När man (vi) hamnar på ett sådant ställe blir det lika svårt att välja som när man stod med veckopengen i kiosken om lördagarna då man var barn, men till slut hade beslutat oss...


Idag blir det grillad rostas med portvinssås, haricots verts och rutiga potatisar. Som jag sa häromdagen apropå kotlettkött, så vill jag ha riktiga kotletter och det fanns ju förstås i gårdsbutiken också, och ett par av dem ska vi äta i morgon.



Vi slog till på en flintastek också när vi äntligen hade sådana och givetvis naturella framför oss. Fast den åkte in i frysen tills vidare. Till slut kom vi till då fiskaffären och där kunde vi inte motstå piggvaren som alltså fick förgylla denna min femte semesterdag.



Fisken fick sällskap av endast några smörklickar och fick gå på låg värme i ugnen och serverades med brynt smör, pepparrot, ärtor och potatis. Himmelsk gott och så enkelt att göra!

Idag har det inte hänt mycket. Mannen slukar böcker som om han hade betalt för det, men jag är inte långt efter. Men jag måste ju skriva lite, så du vet vad jag har för mig om dagarna. Jag har tvättat...

Ha en skön kväll och ta hand om dig!


1 kommentar:

  1. Underbart! Gôtt är det att läsa och titta.
    Ha en fin lördagskväll min vän och kram till dig!

    SvaraRadera