Powered By Blogger

söndag 3 juli 2016

Ohm motstånd.

Det har varit mycket elände på sistone, men idag har inga proppar gått och denna söndag har varit relativt strömlinjeformad. Folk vaknar senare på söndagar och strömmar inte till förrän framåt elva. Sedan är det vågtoppar och dalar hela dagen, för de kommer alltid i stim. Vad är det för fel på mig som undviker flockbeteendet och skyr folksamlingar?

Jag styr förbi dem och återkommer eventuellt senare samma dag, eller en helt annan dag när jag bedömer att belastningen är mindre. Inte för att det finns någon logik i hur folk prioriterar besök i köpcentra, men gemene man och kvinna verkar ha mer pengar regniga dagar. Eller är det så illa att de inte kan hitta på bättre sysslor än att fönstershoppa då?

Inte så att jag klagar på att vi har mycket att göra, timmarna går i racerfart och det är mycket positivt, när man hellre hade varit hemma med mannen och myst. Nå, det är bara fyra dagar tills jag får långhelg och vi kan hitta på något trevligt, dock mycket långt från alla köpcentra som det bara går att komma. Nära och kära känns som mycket bättre alternativ att besöka eller besökas av.

Mannen har fått låna köket på sistone. Eller egentligen grillen, om man ska vara petnoga. Igår blev jag serverad en ypperlig kyckling.



Idag blev det revben och jag är så nöjd och mätt! Halloumi med chili var en trevlig ny bekantskap.



I morgon hjälps vi kanske åt med vad det nu kan bli till middag, det är mysigt. Det är lite svårt att diskutera matsedel när man har ett öga på laptoppen och det andra på matchen mellan Island och Frankrike. Jag önskar så vulkaniskt hett att Island vinner. Gallerna är visserligen inga typiska medelhavsdivor, men faller ändå under den gruppbeteckningen i min foppollsbok.

Ja, jag är kategorisk och möjligen i viss mån orättvis, men det får du tåla. Jag håller alltid på de otippade och oväntade, när "mitt" landslag ändå är ute ur matchen. I skrivande stund ser det verkligt mörkt ut, dock. Lite Sturlassonsk aktion och asmycket vilja, så kanske det går att hämta upp. Hoppas jag och tänker att det inte är över "'til the fat lady sings".

Blixtar och dunder, magiska under har hänt förr och det är 45 minuter kvar. Bollen är fortfarande rund och allt är möjligt. Frankrike må ha ledningen, men Island har laddat om och motståndsrörelsen är förhoppningsvis amper.

Ha en fin kväll, natt och måndag! Jag var tvungen att kolla almanackan innan jag säkert visste vilken dag det är i morgon. Veckevill är jag och värre lär det bli. Men snart får även jag semester.


4 kommentarer:

  1. Det gick ju inte vår väg men du dom ska vara stolta över de matcher dom spelat!
    Ha en fin måndag vännen. Å du jag bifogar en varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är värda en bragdmedalj, tycker jag! Kram på dig!

      Radera
  2. Du vet väl att svenskarnas "utflyktsmål" nr 1 är köpcentra o likn? Konstigt med tanke på att så många klagar över att de har inga pengar och allt är så dyrt. Känns lite fattigt på nå't sätt att vi inte kan komma på andra aktiviteter....

    SvaraRadera
  3. Det är en ekvation som inte går ihop för mig.

    SvaraRadera