Powered By Blogger

fredag 15 juli 2016

Poff!

I onsdags gick min lediga fredag upp i rök, men jag fick lyckligtvis tillbaka den igår. Det kändes som om ett ton hade lyfts från mina axlar, när det stod klart att vi hade fått bemanning från annat håll och dessutom av en av min gamla kursare. Det var ju snopet för henne att åka hem igår, men jag studsade av glädje över att ha fått tillbaka den lediga dagen.

Mannen åkte och hämtade ett par finfina entrecôter i Lilla Saluhallen och grillade dem för att fira in åtminstone min semester.



Han kommer att vara standby för sina kunder, förstås. Så vi tar dagarna som de kommer och kopplar av så gott det går, båda två. Första äventyret blir att forsla katterna norrut och skola in dem i Bovall. Det går förhoppningsvis bra, men man känner sig lite som en småbarnsförälder igen, när det ska packas för dem också. Medicin, sandlåda, spade, mat, sovpåsar och filtar...

Jag har återigen fått en förfrågan från ett bemanningsföretag, i detta fallet Jobbsafari. Det lät som ett spännande jobb och jag har skickat in mina papper, så får vi se hur långt jag kommer i processen denna gången. Det är lustigt att ens CV ligger i en databank i tre år och ingen matchning skett och plötsligt ligger det ett mail i inkorgen med en förfrågan om intresse för en viss tjänst.

Jag trivs förvisso mycket bra på mitt jobb, men saker och ting kan ändras både hastigt och (mindre) lustigt, så jag håller alla dörrar öppna för andra utmaningar och äventyr, ifall det skulle behövas. Som sagt, nu är det bara att vänta och se, det är trots allt semester och vem vet hur många sökande företaget har till just denna tjänst. Och det lär finnas fler sådana tjänster i framtiden, utgår jag ifrån.

Fick ett schema innan jag gick hem igår. Kollade det lite snabbt och såg att allt skulle gå tillbaka till gamla vanor efter semestern. Fast sedan såg jag att jag fått väldigt många lediga dagar i rad, vid två tillfällen, så jag var tvungen att klaga på detta. Inte för att det är så att jag inte vill vara ledig, men jag vill ju ha lön och för att få det bör man infinna sig på jobbet.

Men nu ska jag inte tänka på det, jag ska ju vara ledig och ha semester och koppla bort alla tankar på jobb, så jag drar med mig mannen ut på en provianteringsrunda och sedan ska jag ligga i soffan på altanen med en god bok och drink, jajamän!



Efter en knapp vecka ser det ut såhär i vår lilla odlingslåda, det är roligt! Och inte ett ogräs så långt ögat når, heller. Underbart!

Ha det så bra du bara kan, utifrån dina omständigheter och möjligheter och var rädd om dig!

PS. "Poff" är mannens och mitt interna sätt att säga att "nu är jag på väg hem från jobbet, fixa käk". Eller, "nu är jag ledig", i alla fall...

4 kommentarer:

  1. Önskar dig en superfin semester med en bunt varma kramar :-) Tänk inte på något annat än det du vill tänka på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän! Jag ska göra mitt yttersta :)
      Många kramar tillbaka!

      Radera