Powered By Blogger

onsdag 3 augusti 2016

Det tar aldrig slut.

Om jag inte har alldeles fel är det onsdag idag och vi ska åka till Malmön igen. Mannen är nämligen medlem i flera band och idag är det dags för Lose Change på Stallebrottets scen. Så vi får äta en stadig brunch och packa kappsäcken med gummistövlar och paraply, för det finns en viss risk för regn med inslag av åska enligt yr.no.

Tjock tröja och filt ska jag ta med oavsett, eftersom det blev väldigt kyligt sist gång. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"... Jo, kanske det, men jag hoppas att vi slipper regn, för i värsta fall blir giget inställt eftersom det finns väldigt mycket elektronik på scenen och även om det numera finns ett tak, så driver regnet som bekant med vinden och det kan bli för blött ändå...

Igår fick jag äntligen träffa min sydafrikanska vän! Hon kom hit för en sen lunch och vi hade så mycket att prata om att det blev en sen middag också innan vi skjutsade hem henne till Änggården. Det är fem år sedan vi sågs, tyvärr på grund av en sorglig händelse, men vi har haft sporadisk kontakt under åren och det kändes som att ha en gammal kär vän hos oss.

Hon hade många kloka tankar om, och synpunkter på det svenska samhället och därför hann klockan bli midnatt innan vi skiljdes åt. Hon reser hem till Kapstaden på fredag, men jag hoppas innerligt att hon snart kommer tillbaka, så vi kan fortsätta diskutera och resonera om allt mellan himmel och jord. Det hade varit fantastiskt att få besöka henne också, vi ser vad vi kan göra åt saken i framtiden.

Gratulationerna fortsätter! Idag kom ett blomsterbud med en så ljuvlig bukett från min moster med familj. Tusen tack för den och presenten!



Jag sa lite skämtsamt att firandet började med Springsteen den 27/6 och skulle pågå en månad, men jag hade visst fel. Det händer inte ofta, men...

Ha en fin dag, med eller utan paraply och var rädd om dig och omvärlden!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar