Powered By Blogger

söndag 1 januari 2017

Filmhjältar.

Så skönt att vakna utan ont i håret. Även om det blev sent igår, eftersom vi valde att se en film efter att fyrverkerierna ebbat ut, så vaknade jag alldeles av mig själv halv tio idag. Vi blev bara tre till middagen, sonen valde att stanna hemma, men svärmor kom ju i alla fall!



Till förrätt blev det en liten sallad med blodapelsin och lite annat nyttigt, samt kammusslor vilka låg i stekpannan när bilden togs. Till detta drack vi Leth Duett, vilket funkar till mycket och är prisvärt. När vi smält denna lilla rätt, var det dags att färdigställa varmrätten. Hasselbackspotatisen var färdig liksom såsen, så det var bara att se till att ankbrösten blev tillagade. 



Jag vet inte säkert, men inbillar mig att svärmor kanske inte uppskattar lika rött kött som mannen och jag, därför fick det bli rosa. Gott var det hur som helst och apelsinsåsen blev jag mycket nöjd med. Nu har jag gjort sådan två gånger, på två olika sätt och nästa gång kommer den blir makalös...

Idag startade vi dagen med ägg, bacon och falukorv. Sedan har vi tittat på film, för det hör nyårsdagen till, tycker jag.Inte Ivanhoe, för han är dum i huvudet och inte har han haft vett på att bättra sig under alla år jag har gett honom chansen att välja Rebecka framför den fjolliga Rowena. 

"Ant-Man" var ett mycket bättre val och "Den sista actionhjälten" var ju passande med tanke på klanten Ivanhoe. Om du inte vet vad jag menar, titta på den. Också. Dessutom är Schwarzeneggeregger helt lysande och driver med hela actiongenren på ett helt underbart sätt. Nu får det inte bli fler filmer idag, för jag ska upp tidigt och jobbar 8-20 i morgon. 

Eller en väl vald, inte för lång film, kanske? Jag får se över arbetskläderna och ladda rockfickorna med alla arbetsverktyg redan ikväll, för i morgon är jag för trött. Jag har långledigt sedan igen, så det är ingen ko på isen. Då blir det bokföring och promenader med mannen. Nota bene, inga nyårslöften, bara en gemensam vilja att få lite mer ork både fysiskt och psykiskt. 

Mat behövs för att orka med alla måsten, givetvis. Idag blev det rimmad oxtunga med potatismos, ingen pizza här inte! I morgon ska mannen göra leverstuvning, sedan får vi se vilka erbjudanden jag hittar och vilka maträtter som hamnar på vår matlista. Lite kylskåpstömning får det nog också bli, jag tycker ju inte om att slänga mat som du vet.  

Rejäl husmanskost till filmen!
Ha en fortsatt fin kväll, god fortsättning på det nya året, en god natt och en härlig måndag! 




3 kommentarer:

  1. Sov gott vännen och ha en fin måndag trots arbete. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste bara se färdigt på I'm Ali, sedan är jag knockad ;)
      Kram på dig vännen!

      Radera