Powered By Blogger

onsdag 17 januari 2018

Soffhäng?

Idag har vi varit och tittat på soffor på Möblera i Agnesberg. Vi hittade en soffgrupp som var snäppet bättre än på Blooms i Kållered. Men nu hittar jag den inte online, till min förtvivlan. Nå, vi får ringa och beställa, för enligt den trevlige mannen i butiken är det närmare två månaders leveranstid på dem, men just det gör inte så mycket, vi lär ha annat att göra än att hänga i soffan...

På hemvägen åkte vi till garaget och hämtade sommardäcken och mattorna till mannens pansarkryssare. Den hämtas av en köpare ikväll och Chevan står utanför, den hämtade vi igår. Nu är det bara min Pärla som ska säljas också, så hör av dig om du vet någon som behöver en fin Clio från 2011. Endast en ägare, det vill säga jag, och den har genomgått all service enligt protokollet.

Jag ska ju få en ny(are) Cadillac, men det vore trevligt att bli av med Pärlan samtidigt, för fem bilar är en för mycket. Speciellt som de båda bruksbilarna är ganska stora och vi kanske inte första läget kan använda garaget till just det det är avsett för. När jag räknar alla packade flyttlådor och allt annat som inte kan packas inser jag att det kommer bli svårt att få in ens en liten bil i garaget.

88 kartonger har jag packat i nuläget. I köket gapar vissa hyllor tomma och en del lådor har tömts på sitt innehåll. Vi äter bara sådant som hittas i frysen. Idag blir det till exempel hamburgare med bröd. Kycklingen som jag lagade i lördags är fortfarande inte uppäten, men det kändes som att det räckte att smaka fågel tre dagar i rad.

Halvslak grönkål, svamp och rödlök hittade jag i kylen...
Paj blev det således i söndags och halva den vi åt till brunch igår.



På måndagen snodde jag ihop en pastasås av en bröstbit av kycklingen, morot, lök, thaibasilika, ärtor, palsternacka, curry, gurkmeja och cf.



Igår värmde jag revben som grillats vid något tillfälle och risotton från i lördags späddes ut och värmdes varsamt, vilket betyder att vi blev av med ännu mer rester och blev lagom mätta på kuppen. Jag har hittat små burkar med buljonger som jag glömt att de fanns. Vissa har använts i maten, men andra har gått ett nesligt slut till mötes i avloppet. Det gör lite ont, men frysen ska tömmas.

Oj, vad hungrig jag är nu, känner jag! Jag tror jag ska dra mig ut i köket och fixa till de där hamburgarna nu. Grilla hamburgerbröd, göra en dressing och hugga upp tillbehör tar en stund, men inte alltför lång stund...

Auf Wienerschnitzel!


1 kommentar: